Svegro finalist i Årets Varumärkesresa 2018

Svegro finalist i Årets Varumärkesresa 2018

Marknadsföreningen i Stockholm (MIS) har utsett Svegro till en av finalisterna i Årets Varumärkesresa 2018. Övriga finalister inom kategorin är Klarna, E.ON och Coop. Vinnaren presenteras den 6e februari på Fotografiska i Stockholm.

Utmärkelsen Årets Varumärkesresa delas ut av MIS till ett företag som genom nytänkande åstadkommit en lyckad förflyttning av sitt varumärke under föregående år. Juryarbetet är nu avklarat och de fyra finalisterna för i år har presenterats. Svegro är en av dem.

- Vi är såklart otroligt glada och stolta över att ha utsetts till en av finalisterna. Varumärkesförflyttningen är ett insiktsdrivet långsiktigt arbete som började för några år sedan och där vi målmedvetet har arbetat på alla plan för att nå dit vi är idag. Under 2018 har hela omställningen genomförts i tätt samspel mellan identitet, innovation, förpackningsdesign och kommunikation. Ett integrerat arbete som har gett oss fantastiska resultat trots små resurser, säger Helena Olin, marknadschef på Svegro.

Tillsammans med utmärkelsen Årets Varumärkesresa, delar MIS även ut Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte och Årets Distributör 2018. Samtliga finalister inom de olika kategorierna är:

Finalister Årets Marknadschef 2018
Emma Stjernlöf, ADIDAS
Emelie Mannheimer, TENGBOM
Marie Wedin, COOP
Per Carleö, VOLVO CARS

Finalister Årets Framtidslöfte 2018
Karin Bjerde, KOGNITY
Madeleine Lindgren, BISNODE
Siduri Poli, CHANGERS HUB
Sabina Wizander, KRY

Finalister Årets Disruptör 2018
GLOBHE
SANA LABS
TELNESS
TRANSFER GALAXY

Finalister Årets Varumärkesresa 2018
COOP
E.ON
KLARNA
SVEGRO

Läs mer om utmärkelserna på MIS hemsida.

För mer information, kontakta:
E-post: helena.olin@svegro.se

Svegro ägs och drivs av Familjen Norman sedan 1960 på Färingsö, utanför Stockholm. Vi odlar ekologiska färska örter och sallat i kruka, samt packar kvalitetsgrönsaker och potatis året om. Som ledande inom kategorierna driver Svegro ett aktivt arbete med att ständigt utveckla nya produkter med hållbarhet i fokus och för att sprida inspiration och kunskap till alla som har ett passionerat matintresse med vårt varumärkeslöfte ”Ärliga smaker som växer”. Svegro omsätter ca 300 mkr och har ca 90 anställda.