Svegro Bondbönsgryta kommer i två härliga smaker, Oregano&Citron samt Timjan&Chili

Svegro lanserar svenska veganska bondbönsgrytor

Svegro lanserar vegansk Bondbönsgryta

Nu lanserar Svegro den veganska nyheten Bondbönsgryta – en god och näringsrik gryta full av fiber och protein, som lagats på en bas av svenska bondbönor och rotfrukter med en fyllig smak av gröna örter. Grytan är färdig att värmas och kommer i två härliga och inspirerande smaker; Timjan & Chili och Oregano & Citron.

Allt fler väljer att äta veganskt, både för miljön och hälsans skull. I snitt äter svenskarna minst 3 veganska eller vegetariska måltider varje vecka och andelen konsumenter som helt väljer bort kött har ökat från 9 till 12 procent mellan 2019 och 20201. Svegro Bondbönsgryta innehåller noggrant utvalda växtbaserade ingredienser av hög kvalitet och är färdig att värma i mikro. Servera grytan som den är eller tillsammans med ris, matgryn eller pasta.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda en snabb, bekväm och framför allt god lösning när det behöver gå lite snabbt i vardagen. Vår nya svenska Bondbönsgryta gör det enkelt att välja veganskt och smakar fantastiskt gott av bondbönor, rotfrukter och örter som håller dig mätt länge, säger Oscar Rosdahl, vd på Svegro.

Produktinformation

Svegro Bondbönsgryta är ursprungsmärkt med Från Sverige och säljs i förpackningar om 300 gram. Rekommenderat försäljningspris är ca. 29,90 kr. Produkterna finns att köpa på Hemköp, mathem.se samt i utvalda ICA-butiker från och med vecka 36.

Läs mer om Svegro Bondbönsgryta här www.svegro.se

1. Källa Novus Livsmedelrapporten 2021

Taggar

Svegro är ett svenskt familjeägt bolag med huvudkontor på Färingsö utanför Stockholm. Bolaget grundades 1960 och fokus på hållbarhet och innovation har skapat långsiktig framgång. Svegros vision är att skapa svenska gröna smaker i världsklass och detta uppfylls genom en hållbarhetsfokuserad fossilfri och innovativ växthusproduktion av färska örter och sallat, samt utveckling och förädling av svenska gröna smaker. Svegro omsätter ca 200 mkr och har ca 80 anställda.

Karin Fredlund Fröjd

Presskontakt Innovations- och Marknadschef 0708-484310

Svegro har sitt huvudkontor på Färingsö utanför Stockholm. Bolagets majoritetsägare är familjen Norman som grundade Svegro 1960. Vi odlar ekologiska färska örter och sallat i kruka året om. Under 2019 initierades Svegros arbete inom innovation och förädlade smakrika och hållbara produkter. Som ledande inom existerande kategorier driver Svegro ett aktivt arbete med att ständigt utveckla nya produkter med hållbarhet i fokus och för att sprida inspiration och kunskap till alla som har ett passionerat matintresse med vårt varumärkeslöfte ”Ärliga smaker som växer”. Svegro omsätter ca 200 mkr och har ca 80 anställda. För mer information, besök www.svegro.se.