Albert Edmark, ny försäljningschef på Svegro.

Svegro växer med ny försäljningschef från Scan

Albert Edmark, senast Business Manager på HKScan, tillträder nu posten som försäljningschef på Svegro och stärker därmed upp bakom nya VD:n inför företagets fortsatta tillväxtresa. Med sin långa erfarenhet från såväl kund- som leverantörssidan är Albert en strategiskt viktig person när Svegro nu fortsätter att driva branschens utveckling.

Familjeföretaget Svegro meddelar nu att man rekryterar Albert Edmark till ny försäljningschef. Albert har en gedigen erfarenhet från livsmedelsbranschen inom försäljning, marknadsanalys och inköp. Han kommer senast från en roll som Business Manager på HKScan, där han bland annat ansvarat för all försäljning mot ICA. Albert har även spenderat flera år på olika positioner inom Di Luca & Di Luca, och ICA Sverige. Att han dessutom är kock i botten med ett genuint matintresse och livsmedelskunskap är ett stort plus. Tidigare i höstas tillträdde den nya VD:n Jerker Norström som nu alltså aktivt förstärker sitt team.

- Med sin utomordentliga erfarenhet från både kund- och leverantörssidan inom livsmedel, är vi mycket glada att välkomna Albert Edmark till Svegro. Han kommer att stärka upp i vår fortsatta satsning att växa och möta konsumenternas ökande efterfrågan på grönt och kravodlat. Genom sin bakgrund har han också en stor förståelse för våra produkter och hur man optimerar försäljning utifrån odling, säger Jerker Norström, VD på Svegro.Albert Edmark

Svegro grundades av familjen Norman 1960 och har som affärsidé att erbjuda ett värdeskapande sortiment med smaker från växtriket som gör Svegro ledande i tillväxtmarknader och överträffar konsumentens förväntan. I sortimentet finns krukodlade färska örter, sallater och primörer, samt potatis och rotfrukter.

- Det känns jättekul att få följa med på den resa Svegro nu har påbörjat. Att man nyligen gjort investeringar och konverterat till ekologisk odling, samt att det finns ett star­kt och engagerat familjeägande i ryggen är starka fördelar i den snabbt växande livsmedelsbranschen, säger Albert Edmark, ny försäljningschef på Svegro.

Albert tillträder sin nya tjänst i februari.

Jerker Norström, VD på Svegro
E-post: jerker.norstrom@svegro.se