Svegros fokus på affärsutveckling och tillväxt utökas genom ny CFO

Svegros fokus på affärsutveckling och tillväxt utökas genom ny CFO

Anton Karlsson tillträder tjänsten som CFO på Svegro och tillför bolaget stark kompetens och erfarenhet. Anton kommer närmast från en roll som Director Business Control på Swedish Match. Han har tidigare erfarenhet inom business controlling och affärsutveckling på Aimo Park och Apoteksgruppen. Anton har en civilekonomexamen från Linköpings Universitet.

I rollen som CFO Svegro kommer Anton vara en nyckelspelare för att fortsätta Svegros tillväxtresa och samtidigt utveckla en hållbar och effektiv basverksamhet. Förutom stor erfarenhet av avancerad ekonomistyrning har han även erfarenhet av affärsutveckling inklusive företagsförvärv. Anton är en bevisad affärsdriven partner som bygger relationer och utvecklar lösningar med modern teknologi.

-Jag är övertygad om att Anton kommer betyda otroligt mycket för Svegros framtidsresa med visionen att skapa Svenska Gröna Smaker i världsklass och vi är mycket glada över att han valt att fortsätta utveckla sin karriär hos Svegro. Anton kommer ingå i Svegros ledningsgrupp med start från februari 2023, säger Oscar Rosdahl, VD Svegro AB.

För mer information, kontakta: Oscar Rosdahl. Telefon: 076-8823152. E-post: oscar.rosdahl@svegro.se

Svegro är ett svenskt familjeägt bolag med växthus och huvudkontor på Färingsö utanför Stockholm. Bolaget grundades 1960 och fokus på hållbarhet och innovation har skapat långsiktig framgång. Svegros vision är att skapa svenska gröna smaker i världsklass och detta uppfylls genom en hållbarhetsfokuserad fossilfri och innovativ växthusproduktion av färska örter och sallat, samt utveckling och förädling av svenska gröna smaker.