Besök veterinären via mobilen – gratis för dig som Svelandkund!

FirstVet hjälpte till när schäfern Falcon hade hudproblem

Sveland Djurförsäkringar fördjupar sitt samarbete med FirstVet och erbjuder alla djurförsäkringskunder tre kostnadsfria besök hos FirstVet per år. En av våra kunder som vände sig till FirstVet när schäfern Falcon hade hudproblem var Jessica Larsson, vi frågade därför henne efter besöket kring hennes upplevelse!

Ibland är det svårt att veta när ett besök till veterinären är nödvändigt eller när det går att avvakta.Via videomöten finns den digitala veterinärkliniken FirstVet tillgängliga när man snabbt behöver hjälp, råd eller vill remitteras till rätt veterinär direkt. De erbjuder rådgivning, enklare undersökningar och receptförskrivning via videomöte i dator, mobil och surfplatta.

Hur fick du reda på FirstVet?

Jag sökte egentligen på nätet efter hembesökande veterinärer, eftersom Falcon tycker att det är så jobbigt med besök på klinik och har svårt tillsammans med andra hundar. Då upptäckte jag tjänsten och tänkte att det var värt en chansning, eftersom jag tidigare sett att det finns för människor. Jag registrerade mig och fick en tid samma dag!

Hur upplevde du tjänsten?

Jag tyckte hela tjänsten fungerade jättebra, helt suveränt. Förutom att Elin som hjälpte mig var trevlig så var det skönt att slippa anteckna allt som veterinären säger, utan få journalen och allt tillgängligt direkt efter mötet så man kan komma ihåg allt och läsa igenom efter när man ska ta hand om hunden hemma.

Fick du den hjälp du förväntade dig via FirstVet? Vad blev resultatet?

Jag fick fantastiskt bra hjälp och blev rekommenderad ett schampoo från Apoteket för att få bukt med Falcons klåda, som var anledningen till att jag ringde. Det var skönt att slippa åka till veterinärklinik och vi blev även tipsade om en hembesökande veterinär, som vi kan höra av oss till om behandlingen i slutändan inte hjälper helt och vi skulle behöva ta blodprov eller liknande.

Skulle du kunna tänka dig att använda FirstVet igen?

Absolut, om vi har ett behov igen kommer jag utan tvekan använda mig av det. Jag fick jättebra hjälp, trots min osäkerhet i början blev jag positit överraskad. Så jag tycker tjänsten passar perfekt för alla dom gånger när behovet inte är akut. Rekommenderar starkt alla andra djurägare att vända sig till FirstVet, är övertygad om att jag sparade många kronor på mitt möte!

Som kund hos Sveland får du tre kostnadsfria besök hos FirstVet varje år. Här kan du läsa mer!