Liza - augusti 2015

Liza - augusti 2015

Månadens fyrfota medarbetare är Liza - en 1,5 år gammal norfolkterrier. Hon följer till vardags med sin matte Pernilla till jobbet på skadeavdelningen på Sveland Djurförsäkringar.

Liza är väldigt glad och sällskaplig och har lätt att anpassa sig till de människor och miljöer som hon hamnar i. Hon kastar sig gärna i famnen på alla människor hon träffar och är en riktig solstråle på Sveland.

Hon tycker även om när det händer saker och ting och följer gärna med sin matte på olika resor kors och tvärs över landet. Senaste resan bar iväg till Norrland med flyg där hon bland annat besökte riksgränsen.

Liza, vad tycker du om?

- Det absolut roligaste som finns är att leka med de andra hundarna i stallet. Då blir jag så glad att jag ibland låter som en duva, det låter nästan som om att jag sjunger. Jag tycker också att det är kul att kolla på tv, speciellt spännande är längdskidåkning. Då sitter jag som fastklistrad på min favoritpuff framför tv:n.

Vad är inte lika roligt?
- Att klippa klorna är inte så kul. Jag tycker det är väldigt trist, men annars är jag alltid med på noterna.

Vad gillar du att göra på kontoret?
- På jobbet äter jag helst ett ben. Annars tycker jag det är skönt att ligga och sova medan matte jobbar. Får jag chansen springer jag gärna och hälsar på mina andra kollegor, alla brukar bli så glada när jag kommer!

Om hundrasen
Norfolkterriern är en social, vänlig och orädd ras som älskar människor. Det är en liten och kompakt hund som har en mankhöjd på cirka 25-26 cm.