Titti - maj 2015

Titti - maj 2015

Månadens fyrfota medarbetare för maj är Titti - en stor hund i ett litet format! Hon är en 6-årig dvärgpinscher som bäst beskrivs som glad, social, framåt och kärleksfull.

Till vardags följer hon och storebror (jack russelterriern) Kipper med matte Karin som jobbar på säljavdelningen på Sveland Djurförsäkringar.

På kontoret passar Titti på att sova i sin varma sköna fårfälls-säng. Hon är lite frusen av sig, och när sängen inte värmer tillräckligt, lägger hon sig raklång på brorsan. Så har hon alltid gjort. Kipper tycker väl inte att det är det roligaste i världen, men låter syrran vara, fryser hon är det klart att han ska värma henne (därtill är hon så envis att det inte spelar så stor roll vad han tycker, Titti är bossen).

Titti, vad gillar du att göra?
- Jag gillar att vara en i gänget och hänger med matte överallt! På jobbet, i stallet och jag har t.o.m. varit med matte på en facklig utbildning i Stockholm.

Vad tycker du inte om?
- Jag gillar inte ouppfostrade hundar, och tar min roll som minipolis på största allvar, och tillrättavisar hundarna som inte kan uppföra sig.

Tränar/tävlar du i något?
- Jajamensan, jag och matte tränar och tävlar i agility, jag har precis lyckats klättra och tävlar nu i klass II. Matte säger att jag är en stjärna, och jag får nog hålla med henne där. Agility är en form som passar mig alldeles utmärkt!

Om rasen
Dvärgpinschern är en aktiv, lojal och social hund som gärna vill vara i centrum. Rasen gillar full fart som träning, tävling och att springa i skogen, samtidigt som den älskar att ligga under täcket och värma sig.