Bra blir ännu bättre när Sveland effektiviserar sin skadereglering med hjälp av Nocere

Sveriges enda helt kundägda djurförsäkringsbolag, Sveland Djurförsäkringar, har i dagarna skrivit avtal med Nocere om att automatisera delar av skaderegleringen.

Nocere tillhandahåller Sveland sin digitala lösning eDjur för hantering av djurskador. Nästan alla djurägare har en försäkring som i varierande grad täcker den vård som djuret behöver. Antalet försäkringsärenden är stort och den administrativa hanteringen på veterinärkliniker och djursjukhus kan bli betungande. Med Noceres digitala lösning automatiseras regleringen av vissa djurskador och försäkringstagaren får omedelbart besked om försäkringen täcker skadan.

Vi är glada och stolta över att få ingå samarbete med Sveland kring våra digitala tjänster som även förenklar för djurägare och kliniker. Branschen är i stark förändring och med våra tjänster och centrala position kommer fler digitaliseringssteg att kunna införas för att möta kraven från framtidens djurägare, säger Niclas Nevenstam, vd för Nocere Systems.

Sveland Djurförsäkringar är på en omställningsresa för att bli det bästa försäkringsbolaget för hållbart djurägande. Minskad pappershantering och förbättrat informationsflöde till försäkringstagarna är ett viktigt steg på den resan. För Sveland är kundfokus lika med ägarfokus, eftersom det är det enda fristående kundägda djurförsäkringsbolaget i Sverige.

Det är mycket viktigt för oss som djurförsäkringsbolag att ha effektiva och kvalitativa processer vid handläggningen av våra kundärenden, detta med målet att kunna ge våra kunder bästa möjliga service. Samarbetet med Nocere kommer att ge oss och våra kunder en enklare, snabbare och mer hållbar hantering av skadeärenden, säger Pål Alfvegren, vd för Sveland Djurförsäkringar.

Arbetet med att implementera Noceres digitala lösningar i Svelands system startar under augusti månad.

Niclas Nevenstam; niclas.nevenstam@nocere.se

Pål Alfvegren; pal.alfvegren@sveland.se

Sveland Djurförsäkringar är ett ömsesidigt försäkringsbolag, vilket innebär att det är kundägt och att det inte är vinstutdelande. Huvudkontoret ligger i Lund.

Varje år hanterar försäkringsbolag i Norden miljontals enklare skadeärenden. Nocere bygger IT-lösningar som hanterar dem mer effektivt. Det sparar tid och pengar för försäkringsbolag. I de fall det behövs erbjuder vi även manuell skadereglering.

Om Sveland

Vi ägs av våra kunder vilka är några av Sveriges nöjdaste. Ingen vinst plockas ut ur företaget. Allt görs för kundernas gemensamma bästa. Våra medarbetare är experter på djurförsäkringar och genom våra personliga ombud hjälper vi dig snabbt och kompetent när du behöver det som bäst. Nu strävar vi efter att bli det mest hållbara djurförsäkringsbolaget i Sverige.

Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.