Ny förbundskapten för juniorerna i speedway

Svemo Track Racing har utsett Mikael Karlsson, Målilla, till ny förbundskapten för U21-landslaget i Speedway.

Mikael har en lång och gedigen bakgrund som lagledare i Elitserien, åtta år med Dackarna och ett år med Vetlanda Speedway.

– Mikael är en kille med ett stort speedwayhjärta och engagemang. Han har goda ledarkunskaper som kommer att vara till stor nytta i jobbet som förbundskapten för juniorerna. Vi är väldigt nöjda att Mikael valde att tacka ja på frågan om han ville ta över uppdraget som förbundskapten för juniorerna efter Anders Fröjd, säger Tony Olsson, grenchef för Svemo Track Racing.

– Jag ser detta som en möjlighet att hjälpa våra unga svenska förare och hoppas kunna bidra med ett positivt ledarskap utifrån mina tidigare erfarenheter, säger Mikael Karlsson.

Svemo Track Racing vill samtidigt tacka Anders Fröjd för det engagemang, och all den tid som han har dedikerat till de svenska juniorerna under de senaste sex åren som han har varit involverad.

• Motor

• speedway
  • svemo

Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet (Svemo) samlar alla som vill träna och tävla med motorcykel och snöskoter. Förbundet bildades 1935 och består idag av 470 klubbar med tillsammans 150 000 medlemmar över hela Sverige. Våra grenar är motocross, enduro, speedway, isracing, roadracing, dragbike, trial, supermoto, minimoto, sidvagn, snöskoter och isbana/backe.

Annika Pettersson

Presskontakt Sportchef 011-23 10 84