Sverige på 11:e plats i Lag-VM motocross

Söndagens A-final i Lag-VM motocross bjöd på rafflande dramatik av de svenska förarna. Sverige slutar på en 11:e plats, den bästa placeringen sedan 2002. Detta trots vurpor och maskinstopp under finalracen.

- Det är en 11:e plats med mersmak. Trots alla problem med vurpor och maskinstopp gör vi ett riktigt bra Lag-VM. Jag är jättestolt över grabbarnas prestationer, säger Jonte Engdahl, Team Manager.

Söndagens A-final bjöd på fina svenska prestationer. Filip Bengtsson tog en 6:e placering och Fredrik Norén tog en 5:e placering. De visar på att svensk motocross går mot en spännande framtid.

Vann gjorde Frankrike före Belgien och USA.

Hör Jonte summera årets Lag-VM insats:

Årets debutant i Lag-VM sammanhang, Ken Bengtson, summerar sin insats i Lag-VM så här:

• ken bengtsson
  • jonte engdahl