Preem AB – Bästa drivmedelsbolag 2016

Svensk Bensinhandel har för 2016 utsett bästa drivmedelbolag. Priset delats ut

vartannat år sedan 2006, har i år tilldelats till drivmedelsbolaget Preem AB med följande motivering:

”För att med tydligt fokus, och tillsammans med Preems Servicehandlar Förening, värna om den gemensamma lönsamheten och kedjans utveckling. För att Preem i handling och ord samverkar med sina handlare och förstår att lönsamhet skapas både genom lokalt entreprenörskap och den stordrift som kan uppnås genom kedjedrift.”

– Svensk Bensinhandel som organiserar landets fria bensinhandlare, oavsett märke och kedja, har för första gången utsett Preem AB. Det är med stolthet jag överlämnat priset till Preem AB, säger Robert Dimmlich, VD för Svensk Bensinhandel. Man skall dock inte glömma att priset också ställer förväntningar och förpliktigar inför framtiden, säger Robert Dimmlich.

– Vi vill vara med och bidra till en mer hållbar utveckling i samhället och då behöver vi stabila lokala partners som delar vårt engagemang och vilja att utvecklas, berättar Morten Bendz, Chef Retail, Preem. Priset är en bekräftelse från våra Preempartners att ett väl fungerande samarbete leder till gemensam framgång, avslutar en stolt Morten Bendz.

• Företagsinformation

• drivmedel
  • branschorganisation
  • dimmlich
  • bästa drivmedelsbolag
  • preem

Svensk Bensinhandel bildades 1934, består av 1 000 medlemmar och organiserar de av landets bensinhandlare som är fria företagare. Våra medlemmar företräder vi i deras tre roller som arbetsgivare, som branschverksamma och som franchisetagare till drivmedelsbolagen.

Robert Dimmlich

Presskontakt VD Mediakontakt och branschfrågor 0702-839115