Anders Martinsson ny VD för LB-Hus

Den 10 januari tillträdde Anders Martinsson som ny VD för LB-Hus AB. Med lång erfarenhet av ledningsfrågor och VD-arbete, träder han in i rollen som VD för att fortsätta leda och driva LB-Hus AB’s utveckling på småhusmarknaden.

Anders är 53 år, bosatt i Karlshamn och utbildad ingenjör. Närmast kommer han från Nolek som interim VD, och har tidigare haft liknande roller inom bland annat BE Group, Swisslog och WILO.

”Det är med stor glädje vi välkomnar Anders Martinsson som ny VD för LB-Hus AB”, säger Stefan Holmberg, koncernchef för Svensk Husproduktion. ”Anders har en bred erfarenhet från ledande befattningar, och en av hans styrkor har varit att bygga organisationer för ökad tillväxt, vilket kommer vara en viktig tillgång i vidareutvecklingen av LB-Hus som bolag.”

LB-Hus AB är ett dotterbolag till Svensk Husproduktion AB, med fokus på försäljning av nyckelfärdiga villor till privatkunder. Med huvudkontor och produktionsanläggning i Bromölla, samt lokala försäljningskontor byggs husen över hela Sverige. Anders kommer att utgå från huvudkontoret i Bromölla.

”LB-Hus AB är ett företag med ett starkt varumärke, och jag är hedrad att axla rollen som VD och fortsätta bolagets utveckling med fokus på tillväxt”, säger Anders Martinsson.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Stefan Holmberg, koncernchef Svensk Husproduktion, 070-556 46 32, stefan.holmberg@svenskhusproduktion.se

Anders Martinsson, VD LB-Hus AB, 070-621 02 22,
anders.martinsson@lbhus.se

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB och Trivselhus AB, är Sveriges näst största småhuskoncern. Koncernen har en omsättning på ca 1,5 miljard kronor och sysselsätter drygt 350 medarbetare. Tillverkning sker i två av Sveriges modernaste husfabriker, i skånska Bromölla och i småländska Landsbro. Svensk Husproduktion AB verkar inom tre affärsområden: Styckehus, med nyckelfärdiga villor till privatkunder, Grupphus som, på egen mark eller i samarbete med externa markägare, erbjuder nyckelfärdiga stycke-, rad- eller parhus samt B2B med försäljning av prefabricerade byggsatser, eller totalentreprenader, till professionella bostadsutvecklare. Bolagets mest kända varumärken är LB-Hus, Trivselhus och Movehome