Mattias Kvist, ny VD för Svensk Husproduktion Projekt AB

Han blir VD för Svensk Husproduktion Projekt AB

Mattias Kvist har utsetts till VD för Svensk Husproduktion Projekt AB. Han blir därmed ansvarig för dotterbolaget till Svensk Husproduktion AB, som omfattar koncernens affärssegment för projektutveckling och B2B-försäljning.

Svensk Husproduktion Projekt har kommit att bli en aktör att räkna med inom projektutveckling, i egen regi och B2B-försäljning mot professionella bostadsutvecklare. Med en hög tillväxtambition satsar bolaget på egenutvecklade bostadsområden, markförvärv och B2B-försäljning, som genom erbjudandet av prefabricerade byggsatser, såväl som totalentreprenader, ger en stor bredd mot marknaden. I samband med Svensk Husproduktions förvärv av Trivselhus AB under våren 2021, förstärktes detta affärssegment ytterligare. Under hösten tydliggjordes satsningen på segmentet genom bildandet av bolaget Svensk Husproduktion Projekt AB. Nu tillsätts Mattias Kvist, tidigare Entreprenadchef Svensk Husproduktion, som VD och får ansvaret att utveckla bolaget och affären vidare. Detta är ett naturligt steg för koncernen, när nu två projektavdelningar ska sammanföras.

”Det känns som ett otroligt spännande uppdrag att få vara med och bygga bolaget från grunden. Det kommer att bli en utmaning att sammanföra två avdelningar, men det finns mycket bra kompetens att bygga vidare på, och en vilja att vara med. Det är ett spännande segment som har goda utvecklingsmöjligheter, och jag ser positivt fram emot denna resa”, säger Mattias Kvist.

Mattias har lång erfarenhet från projektutveckling och entreprenadverksamhet. Med roller som Projektchef på Finndomo, Entreprenad- och Affärschef på Anebyhusgruppen samt Arbetschef på Peab, har han en god insyn i både affären och genomförandet.

”Mattias har en gedigen erfarenhet av projektutveckling samt av att leda stora komplexa projekt, och jag är övertygad om att hans erfarenheter kommer vara nyttiga i byggandet av det nya bolaget. Det är ett viktigt steg för koncernen att tillsätta denna position, och jag ser med spänning fram emot fortsättningen. 2021 avslutades med starka försäljningsmånader vilket ger Mattias och bolaget en bra start”, säger Stefan Holmberg, VD och Koncernchef Svensk Husproduktion AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stefan Holmberg, VD och koncernchef Svensk Husproduktion AB, 070-556 46 32, stefan.holmberg@svenskhusproduktion.se

Mattias Kvist, VD Svensk Husproduktion Projekt AB, 073-096 18 48, mattias.kvist@svenskhusproduktion.se