Svensk Husproduktion skapar Projektbolag

Svensk Husproduktion skapar Projektbolag

Svensk Husproduktion är idag Sveriges största styckehusaktör med varumärkena Trivselhus, LB-Hus och Movehome. Som ett led i struktureringen av koncernen, skapar Svensk Husproduktion nu ett separat projektbolag, Svensk Husproduktion Projekt AB. Projektbolaget kommer att ansvara för koncernens Grupphusutveckling och B2B-försäljning. Målsättningen är att bli en av landets ledande aktörer även inom detta segment av småhusmarknaden.

Rekrytering av VD till projektbolaget har startats och genomförs i samarbete med Pelago.

För mer information, kontakta:

Stefan Holmberg

stefan.holmberg@svenskhusproduktion.se

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB och Trivselhus AB, är Sveriges näst största småhuskoncern. Koncernen har en omsättning på ca 1,5 miljard kronor och sysselsätter drygt 350 medarbetare. Tillverkning sker i två av Sveriges modernaste husfabriker, i skånska Bromölla och i småländska Landsbro. Svensk Husproduktion AB verkar inom tre affärsområden: Styckehus, med nyckelfärdiga villor till privatkunder, Grupphus som, på egen mark eller i samarbete med externa markägare, erbjuder nyckelfärdiga stycke-, rad- eller parhus samt B2B med försäljning av prefabricerade byggsatser, eller totalentreprenader, till professionella bostadsutvecklare. Bolagets mest kända varumärken är LB-Hus, Trivselhus och Movehome