Efterlängtad byggstart av havsnära bostäder

Centralt i Tyresö Brevik med utsikt över Kalvfjärden planeras ett nytt kvarter med bostäder. Nära havet med gröna lugna omgivningar. Bostadsrättsföreningen Kalvfjärden blir ett småskaligt kvarter med bostäder i form av tre bostadshus med totalt 14 lägenheter. 2–4 rum och kök med stora balkonger och uteplatser mot Kalvfjärden. På området finns även växthus/orangeri och plats för odling.

Preliminär tidplan för projektet är byggstart år 2018 och preliminär inflyttning år 2019. Bostäderna förmedlas av Svensk Fastighetsförmedling och de första lägenheterna är redan tecknade.

– Det är stort intresse för lägenheterna. Det som lockar kunderna är den öppna planlösningen, de stora balkongerna och det unika läget, säger. Hans Sommerville, fastighetsmäklare på Svensk Fastighetsförmedling i Tyresö

Byggstart beräknas ske sommaren 2018 av de 3 bostadshusen med totalt 14 lägenheter.

Fakta om Brf Kalvfjärden

Adress: Finborgsvägen

Antal lägenheter: 14

Inflyttning: 2019

För ytterligare information, kontakta:

Hans Sommerville, franchisetagare och fastighetsmäklare, Svensk Fastighetsförmedling, TyresöMail: hans.sommerville@svenskfast.se

Emma Ekholm, fastighetsmäklare, Svensk Fastighetsförmedling, Tyresö

Mail: emma.ekholm@svenskfast.se

www.svenskfast.se/tyresö

Instagram@svenskfasttyreso

Regioner

Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Det innebär att vi kan ta tillvara på våra kunders intressen helt utan påverkan från banker eller försäkringsbolag. Vi är experter på den lokala bostadsmarknaden med 230 bobutiker och 1 200 medarbetare runtom i hela landet. Bobutikerna drivs av kedjans 200 delägare och flera år i rad har företaget utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Under 2017 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling cirka 31 000 bostäder till ett värde av 67.6 miljarder kronor. I över 80 år har vi fått folk att känna sig hemma, vilket faktiskt gör oss till landets äldsta mäklarkedja. Det hade vi inte varit utan nöjda kunder. Svensk Fastighetsförmedling – mäklaren med koll på läget sedan 1937.

Henrik Freudenthal

Presskontakt Kommunikationschef 070 225 98 22