Greenely och Svensk Fastighetsförmedling gör hemmet mer energismart

Greenely och Svensk Fastighetsförmedling gör hemmet mer energismart

-Vi vill underlätta för våra kunder att följa och påverka sin energiförbrukning – för att hushålla med såväl pengar som miljö, säger Johanna Gavefalk, marknadschef på Svensk Fastighetsförmedling. Med en smart och användarvänlig app blir detta så mycket enklare och roligare.

Appen Greenely visualiserar och analyserar användarnas energibeteende. Förbrukningsdata laddas automatiskt ned till appen och användare kan enkelt följa sin elanvändning över tid. Tjänsten analyserar olika datakällor och jämför hushållen med likvärdiga hushåll samt beräknar hushållets besparingspotential. Användarna får se trendanalyser över deras elförbrukning och kan därefter upprätta en skräddarsydd plan samt följa sin besparing.

-Studier har visat att intresset för energianvändningen i hemmet, och viljan till beteendeförändring, är som störst när man flyttar till en ny bostad. Detta samarbete ger oss därför en unik möjlighet att hjälpa nya bostadsägare få insikter kring vilka investeringsåtgärder som lämpar sig för deras hem samt en känsla av trygghet kring deras hems energianvändning, säger Mohammed Al Abassi, Marknadsansvarig på Greenely AB.

Greenelys mobilapp finns tillgänglig att ladda ner kostnadsfritt via denna länk.

För ytterligare information, kontakta:

Kicki Erkers, presskontakt

Mail: kicki.erkers@svenskfast.se