VM-sponsorer stöttar den svenska landslagstruppen

Sju företag, med verksamhet i och runtom den kinesiska VM-staden Suzhou, har valt att sponsra den svenska truppen som spelar individuella VM den 26 april till den 3 maj.

Tillsammans med Svenska Bordtennisförbundets huvudsponsor Stiga har de sju företagen gått in med sponsormedel för att hjälpa de svenska spelarna att prestera vid VM.

- Vi tycker att det känns väldigt roligt att kunna hjälpa spelarna och svensk bordtennis när de nu kommer till Suzhou för att spela VM. Bordtennis är ju enormt stort i Kina så självklart hoppas vi som företag också på en bra exponering, säger Mikael Malm, COO på Efore Electronics.

Svenska Bordtennisförbundet är väldigt glada och stolta över samarbetet med företagen som i första hand gäller VM i Kina men där förbundet gärna fortsätter diskutera om längre samarbeten.

- Det känns riktigt kul att vi har fått in nya samarbetspartners till VM. För att kunna utveckla svensk bordtennis på det sätt vi har ambitioner att göra så krävs det att vi hittar externa intäkter och det här är ett steg i rätt riktning, säger Petra Sörling, ordförande SBTF.

VM-sponsorerna

EFOREKA_HORIZONTAL