Svenska Bostäder söker trainee nummer tretton

Sedan 2016 har Svenska Bostäder deltagit i Allmännyttans traineeprogram. Inför 2022 söker vi nu en verksamhetsplanerare som ges stora möjligheter att själv påverka sin roll.

Hela bygg- och fastighetsbranschen är i stort behov av unga talanger. Genom Allmännyttans traineeprogram tar bolagen ett gemensamt ansvar för återväxten i branschen. Förutom erfarenhet har våra tidigare traineer lyft fördelarna med att få ett stort nätverk och personlig utveckling.

Nu söker vi en nyexaminerad person som parallellt med traineeprogrammet har sin anställning hos oss som verksamhetsutvecklare under ett år för att bidra till Svenska Bostäders högt ställda ambitioner kopplade till Agenda 2030. Arbetssättet är till stor del innovationsdrivet och rör sig mellan allt från klimatomställning till bostadsbrist och utveckling av nya affärsmodeller.

Vad mer? Nästa år vill vi att vår trainee bidrar med nya perspektiv och kommer med egna idéer för rollen.

– Fördelarna med att anställa en trainee är många. Inte minst att få in personer som står i början av sin karriär och som är hungriga på att omvandla sina teoretiska kunskaper i praktiken. Det ger även en injektion till företaget när traineen kommer med sina inspel, ofta förankrat i den senaste forskningen, säger Linnéa Tysk, HR-partner och traineesamordnare på Svenska Bostäder.

Tidigare traineer har bland annat anställts som fastighetsekonom, driftledare energi, HR-partner, verksamhetsutvecklare, projektledare och ledningskoordinator. Under pandemin har vi utvecklat ett koncept som vi kallar för TraineeTankar, där våra traineer efter varje avslutad modul får presentera sina lärdomar internt via en digital redovisning. På så sätt får traineen möjlighet att fördjupa inlärningen och förståelsen för allmännyttan ytterligare.

Anställningens start är i början på 2022 enligt överenskommelse och traineeprogrammet startar i februari. Läs hela vår annons och ansök via vår hemsida. Sista ansökningsdag är 18 oktober 2021.