Remissyttrande till Socialdepartementet

Remissyttrande till Socialdepartementet

Socialdepartementet har tagit fram ett utkast till en förordning om tillfälliga nedstängningar och förbud för att förhindra att covid-19 sprids.

Svenska Osteopatförbundet företräder nästan 400 medlemmar över hela Sverige. Osteopati är en unik vårddiciplin som är att jämföra med legitimerade yrken såsom fysioterapeut, naprapat och kiropraktor. Den vård och behandling våra medlemmar ger till sina patienter är densamma som ges av dessa yrken. Därför skall osteopater undantas från nedstängning och förbud enligt kapitel 3 2§ i förordningen om tillfälliga nedstängningar och förbud för att förhindra att covid-19 sprids.

Remissvar är skickat.