Erik Gry blir ny ordförande för Svenska Osteopatförbundet

Erik Gry blir ny ordförande för Svenska Osteopatförbundet

Årsmötet har utsett Erik Gry till ny ordförande för Svenska Osteopatförbundet. Erik, som valdes in i styrelsen förra året, ser fram emot att leda förbundets arbete framåt. Han efterträder Petra Nordlund.

- Jag vill tacka för förtroendet jag har fått av medlemmarna och ser med förväntan fram emot att axla rollen som ordförande i Svenska Osteopatförbundet. Vi står inför en intressant och viktig tid för osteopati i Sverige och jag kommer att arbeta för osteopatins tillgänglighet och erkännande. För mig är det viktigt att information om osteopati är korrekt och relevant för att vi skall kunna säkra en självklar plats i Sveriges vårdutbud, säger Erik Gry.

Den nya styrelsen består från och med 20 mars av:
Erik Gry, ordförande
Emmelie Stakkegård Hansen, vice ordförande
Daniel Larsson
Ann-Sofie El Dana
Robert Nilsson

Osteopati är en en manuell hälsoprofession baserad på naturvetenskapliga ämnen som anatomi, fysiologi, neurologi, biomekanik och patologi. Osteopater behandlar smärtor och besvär relaterade till rörelseapparaten.

Svenska Osteopatförbundet (SOF) arbetar för att säkerställa medlemmarnas professionella och politiska intressen. Förbundet, med ca 380 medlemmar, vill etablera osteopati som en mer tillgänglig, distinkt vårddisciplin i Sverige. Vi arbetar ständigt för att utveckla vår profession för att främja god folkhälsa. Ett av våra huvudfokus är legitimation för osteopater. SOF är medlem i European Federation and Forum for Osteopaths, EFFO, som representerar 22 nationella osteopatförbund i Europa.