Victoria Larsson vidare till världscup-final

Victoria Larsson vidare till världscup-final

Victoria Larsson var i ledning i damernas skeet efter första dagen i Larnacas världscup på Cypern. Men när hon imorse inledde med att bara träffa 22 av 25 duvor i fjärde serien satte hon sig själv i en svår situation inför den femte och sista skjutserien. Då visade "Vickan" upp nerver av stål och pangade lugnt och självsäkert ner alla 25 duvorna och säkrade därmed en finalplats med 119 i totalpoäng.

Detta blir hennes tredje världscup-final i karriären. Utöver det har Victoria ett VM-brons och EM-brons hemma i sitt prisskåp.

Finalplatsen ger Victoria viktiga rankingpoäng som ökar hennes chanser att kunna ta en av de 16 europeiska kvotplatserna till OS nästa sommar. Ju bättre det går i finalen desto fler rankingpoäng plockar hon hem.

Damfinalen live-streamas via Internationella Skyttesportförbundets, ISSF, YouTube-kanal och startar vid 14:45 svensk tid.