Aktiebolag – Att starta ett aktiebolag. Svenska Standardbolag AB

Aktiebolag med Svenska Standardbolag - AB Grundstenen

Svenska Standardbolags färdiga aktiebolag heter AB Grundstenen följt av ett löpnummer och är redo för användning. Alla uppgifter i bolaget anpassas efter dina önskemål.

Genom att köpa ett av våra aktiebolag, AB Grundstenen, får du tillgång till Sveriges mest sålda aktiebolag, välkänt inom svenskt näringsliv och bland de intressenter du kan tänkas komma i kontakt med. Ni är ägare från och med avtalsdagen. Avtalsdagen är och har alltid varit den dag vi tar emot din beställningen.

Att starta aktiebolag

Genom att starta ett aktiebolag med ett lagerbolag kan du komma igång direkt. Ungefär hälften av alla aktiebolag som startas idag är lagerbolag. Våra aktiebolag heter AB Grundstenen.

Vad är ett lagerbolag?

Ett lagerbolag är ett vilande bolag av standardtyp som aktiveras med verksamhet av den som köper det. Upphovsman till ordet lagerbolag är Svenska Standardbolag AB, som sedan 1954 hjälper till med sådant som kräver registrering hos Bolagsverket. Fördelen med att köpa ett lagerbolag vid start av ett aktiebolag är att verksamheten fungerar juridiskt direkt med ett eget organisationsnummer. Man kan komma igång snabbt med exempelvis registrering av F-skatt och fakturering.

Vad innebär det att starta aktiebolag med ett lagerbolag?

Att starta aktiebolag med ett lagerbolag, AB Grundstenen, innebär också att du får hjälp med hela omregistreringsprocessen tills den är klar. Vi hjälper till med namngranskning för att ditt företag/bolag ska få ett namn du blir nöjd med. Svenska Standardbolag AB har lång erfarenhet av sådant arbete. Vi lyckas ofta med att registrera namn på bolag även om myndighetens första besked är att namnet inte kan godkännas. Läs gärna mer på vår hemsida om Firmanamn och Företagsnamn.

Hur gör jag för att starta ett aktiebolag?

Svenska Standardbolag erbjuder möjligheten att lägga din beställning av aktiebolag direkt i din webbläsare. För den som önskar tillhandahåller vi självklart även traditionella beställningsblanketter.

Mer om aktiebolaget, AB Grundstenen >>
Mer om att starta aktiebolag >>
Mer om lagerbolag >>

För ytterligare information se vår hemsida www.standardbolag.se eller kontakta:

E-post: wiliam.bjorklund@standardbolag.se