Skydda ditt företags namn genom varumärke!

Anser du att namnet på ditt företag är av stor vikt bör du ta ställning till att registrera namnet även som varumärke.

Det är lättare att registrera ett varumärke som liknar någon annans företagsnamn än att registrera ett företagsnamn som liknar annans företagsnamn. Innebörden av det är att man avsevärt ökar skyddet för sitt namn genom att registrera det även som varumärke. Om någon annan hinner före och registrerar varumärke som av kundkretsen förväxlas med ditt företag riskerar verksamheten att skadas.

Svenska Standardbolag har alltsedan starten arbetat med frågor kring företagsnamn och varumärken. Vi har därmed en bred erfarenhet att ordna med registrering av dessa kännetecken och att lösa problematik som kan uppstå i samband därmed. Här kan du läsa mer om vad som gör att vi är bra på detta och varför man ska anlita just oss och inte någon annan: http://www.standardbolag.se/varumarkesombud-varfor