Snabbavveckling Slutstenen | Fördelar med Standardbolags snabbavveckling!

Genom att avveckla sitt bolag med en snabbavveckling kan man snabbt (1 vecka) bli av med sitt vilande bolag och få ut sina pengar från bolaget.

Att göra en likvidation av ett aktiebolag är en process som normalt tar 7 – 8 månader. Utskiftning av bolagets tillgångar till aktieägaren sker i likvidationens slutskede.

Oavsett orsaken till att man beslutar sig för att inte fortsätta med aktiebolaget är det ofta betungande för ägaren att, trots att någon verksamhet inte längre förekommer, fortsätta att administrera bolaget under likvidationsprocessen. Har man dessutom funderat ut ett bra sätt att privat använda pengarna från bolaget kan det kännas tungt att behöva vänta ett antal månader och kanske missa något bra tillfälle att göra verklighet av sina planer.

Efter att ha insett att det finns ett behov av att snabbare avveckla sitt företag skapade vi 1992 en tjänst som vi kallade Snabbavveckling, som vi numera registrerat varumärket Slutstenen för. Fram till nu har vi avvecklat fler än 13 000 aktiebolag med tjänsten och dessutom ett antal ekonomiska föreningar.

Kontakta

Är du intresserad av vår snabbavvecklingstjänst Slutstenen läs mer på vår hemsida. Eller kontakta:

Inger Dahle
E-post: inger.dahle@standardbolag.se