Lyckad Off-Season SVWF-konferens i Halmstad - The Wave!

Helgens konferens har möjliggjorts av det specifika återstartsstöd Svenska Vattenskid- & Wakeboardförbundet erhållit av RF för att göra en extra stor satsning inom vårt förbund. Vi har nu tillsammans startat en våg av utbildning, utveckling och framåtanda i vår kontinuerliga strävan att vidareutveckla hela vår organisation på alla plan och i alla led.

Helgen tjuvstartade redan på fredag eftermiddag då vår styrelse samlades för att arbeta och analysera hur styrelsen på bästa vis ska verka för lyfta vårt förbund från dagens nuläge till önskat nyläge. Styrelsen hade här både hjälp och input av duktige Daniel Ljungberg, verksamhetsledare, SISU Idrottsutbildarna Halland.

Lördagens föreläsningar inleddes av Mathilda Bergkvist från Includer som på ett sakligt vis informerade om det arbete hon och Includer gjort inom förbundets jämställdhetsprojekt. Efter en utsökt buffélunch var det dags för nästa mycket motiverande föreläsare, Katharina Nilsson, Idrottskonsulent RF-SISU Halland Idrottsförbund där temat var – Den moderna föreningen engagerar.

I humorns anda avslutade energifyllda Ami Hallberg Pauli dagens föreläsningar där deltagarna verkligen aktivt blev en del av föreläsningen eller kanske mer korrekt, den roliga och professionella komedishow hon levererade.

Söndagens föreläsningar inleddes med att Magnus Fnyke, ordförande i Attention föreläste om Inkluderande idrott för alla följt av ett kort inspel av Max Jansson från Kringlans Vattenskidklubb. Därefter fick vi, via videolänk, en informationsrik presentation om Idrottens målbild och ekonomi av Maria Gidlund från RF.

Därefter var det dags för församlingen att arbeta. Detta gjordes i fyra olika grupper och där alla gavs utrymme att komma med konstruktiva tankar och förslag på aktiviteter att genomföras under nästa verksamhetsår inom våra fyra verksamhetsområden. Detta då i harmoni med både vår förbundsutvecklingsplan och vår elit- och utvecklingsplan. Många goda förslag och tankar dokumenterades och kommer att ligga till grund för verksamhetsgruppernas vidare arbete som startar redan denna vecka.

Innan lunch hann vi även med att, också via videolänk, lyssna på konferensens sista föreläsare, Tim Foster, professor vid Luleå Universitet. Han delade med sig av sina idéer om hur man marknadsför både sig själv som elitåkare och även hur man använder hans verktyg som förening. Den spännande föreläsningen gick under namnat Branding You.

Eftermiddagen ägnades åt sammanfattningar, reflektioner och diskussioner innan en otroligt inspirerande och sprängfylld informationshelg avslutades för de dryga 40 deltagarna omkring klockan 15:30.

Jag, Pia och Alice vill återigen tacka samtliga föreläsare och konferensdeltagare för en konstruktiv helg och ser med denna fina start på 2022 fram emot ett nytt fantastiskt verksamhetsår för SVWF.

Micke
Michael Kjellander