Nyhetsbrev januari 2011

Nyhetsbrev januari 2011

Lista på generalagenter för brandsläckningssystem
Teknikavdelning eftersöker de företag i Sverige som besitter rättigheterna med certifikat från generalagenten till att serva och fylla brandsläckningssytem. Dessa företag kommer att publicerat på SBF´s hemsida för att medlemmarna på ett enkelt sätt kunna få hjälp. Kontakta par.karlsson@sbf.se .

Förbundet söker: Historiska rallybilar till Midnattssolsrallyt
Som en del av årets Midnattssolsrallyt kommer en jubileumsklass genomföras med kända profiler som förare bakom ratten. Vill du låna ut din bil? Maila i så fall info till: jorgen.andersson@sbf.se.

Förbundet söker: Bilar till utställning
Ytterliggare en aktivering under jubileumsåret är förbundets roadshow som besöker olika mässor och tävlingar. Har du intressanta bilar från åren som gått, eller något nytt som är intressant att vissa upp? Kontakta då jorgen.andersson@sbf.se med info om dig och fordonet/en.

Samarbete med Europcar
Budkavlebilen, en Skoda Fabia, är på plats i Västra Bilsportförbundet under februari månad för att sprida uppmärksamhet kring vårt 75-års jubileum. Bilen är ett led i samarbetet med Europcar, något som kommer att utvecklas under året med olika erbjudanden. Läs mer om samarbetet och erbjudanden här.

Jubileumssajt med tidslinje
Lagom till Bilsportgalan öppnade sajten 75.sbf.se där alla har möjlighet att publicera sina bästa bilsportminnen i form av text, bild, film och dokument. På sajten finns också en kalender och där kommer att bli tävlingar och omröstningar. Besök 75.sbf.se - ofta!
Vill du hjälpa till att sprida budskapet om 75.sbf.se finns med detta nyhetsbrev banners att lägga på din eller klubbens/teamets/distriktets/nyhetssajtens hemsida.

Bilsportförbundet på Facebook
Gilla oss på Facebook! På bara några dagar hittade flera hundra till den nya Facebook-sidan där korta nyheter, inbjudan till events och annat publiceras. Du kan också bidra! Varför inte lägga in några rader om nästa satsning/event och en länk till egen hemsida?

Lämna in LOK-stöd senast 15 februari
Den 15 februari är sista dag för att lämna in underlag för ansökan om LOK-stöd för vintern. LOK-stöd betalas ut till alla klubbar som har aktiviteter för barn och ungdomar i åldern 7-20 år, förutsatt att närvarolistor upprättats via Idrott-Online.

Tack alla för en lyckad dag i Uppsala!
Årets Bilsportgala med tillhörande prisutdelning under eftermiddagen blev som vanligt rikt besökt och mycket trevlig. Speciellt lyckad blev uppvisningen på Vaksala Torg utanför Uppsala Konsert & Kongress i centrum där uppsalaborna hade möjlighet att se bilsport på mycket när håll. Vilket otroligt många gjorde - ibland var det fyrdubbla led vid staketet runt banan!
Nästa gång det är gala avslutas jubileumsåret med en stor fest i Blå Hallen den 19 november.

Svenska Bilsportförbundet har som ändamål att främja och administrera landets bilsport, både som bredd- och elitverksamhet. Totalt har drygt 20 000 förare giltig tävlingslicens, och antalet licensierade funktionärer är ungefär lika stort.
Antalet medlemmar som tillhör klubbar anslutna till Bilsportförbundet är cirka 107 000, fördelade på 470 klubbar. Sedan 1962 är Svenska Bilsportförbundet medlem i Riksidrottsförbundet.
Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM eller EM.