Curling: Klart för slutspel i Stockholm Ladies Curling Cup

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2017 18:03 CEST

Agnes Knochenhauer i Team Hasselborg, Sundbybergs CK. Foto: © SLCC 2017

Gruppspelet är avslutat och världsettorna, Team Hasselborg från Sundbybergs CK blev det enda svenska laget som gick vidare till kvällens kvartsfinaler i SLCC 2017.

Den stora internationella tävlingen i Danderyds Curlinghall har ett fantastiskt startfält där stora delar av världseliten på damsidan tävlar om 331.000 kronor i prispengar och viktiga poäng på världsrankingen.

Kvartsfinaler lördag 30 september kl 18:00

Paetz, Schweiz - Jackson, Skottland
Christensen, USA - Wang, Kina
Hasselborg, Sverige - Sidorova, Ryssland
Tirinzoni, Schweiz - Kim, Sydkorea

Titelförsvarare är Team Hasselborg från Sundbybergs CK som precis har landat hemma i Stockholm efter en kanada-turné på fyra veckor och de laddar för premiärmatch på fredag morgon.

– Det här har vi längat efter. Härligt att få tävla på hemmaplan och självklart vill vi försöka försvara vår titel från förra året, säger Sara McManus i Team Hasselborg.

Liveresultat, spelprogram, tabeller, nyheter och sändningsschema finns på tävlingens hemsida http://slcc.se

Livesändningar: https://www.youtube.com/user/WorldCurlingTV?hl=sv

Stockholm Ladies Curling Cup arrangeras av BigCurling AB i samarbete med Svenska Curlingförbundet och har under de senaste åren utvecklats till en av de största curlingtävlingarna i Europa, en medveten satsning för att öka intresset för sporten och för att ge svenska damlag bästa möjliga motstånd på hemmaplan.

Följ tävlingen på sociala medier
#stockholmladies, @stockholmladies
Twitter: @stockholmlcc