Resultat North European Championship

En helg i en fantastisk tävlingshall med fin inramning.
Det var första gången som Dansklubben Impetus arrangerade en större internationell tävling, och North European Championship blev premiärtävlingen, med deltagare från de fem nordiska länderna och Estland, Lettland och Litauen..

Totalt sett blev det fyra svenska finalplaceringar. Det är lika många som föregående år, men i Adult och Youth så var det totala antalet startande par nästintill fördubblat. Detta tyder på en utveckling hos de svenska paren, vilket är positivt, men självklart är målet att få in många fler i finalerna.

I junior II placerade sig Hugo Gustafsson och Anna Götborg som bästa svenska par. Trea i standard och femma i latin.
I Adult var det de svenska mästarna Yvo Eussen och Elisabeth Novotny som blev bästa svenska par genom att komma sexa i standard och nia i latin.
Seniorparet Leif Arfert och Maj-Britt Arfert tog sig också till final i standard och slutade på en femte plats.

För alla resultat, läs mer på WDSF:s hemsida.

För er som missade tävlingen har chans att se den igen på http://play.danssport.se

Ett stort tack till organisatören för en väl genomfört tävling. Vi håller tummarna för att det blir många tävlingar i samma anda framöver.