WDSF World DanceSport Games 2013

Rasmus och Tove Holmqvist placerade sig på en fantastisk tredjeplats på årsrankingen 2012 i Boogie Woogie. Jonathan Haug och Elin Hellberg dansade sig till en femteplats på rankinglistan i samma disciplin. Även Jimmy Järvekvist och Emma Jonsson har nått fina framgångar på internationella tävlinga och mästerskap i Rock’n’Roll.

Dessa fina prestationer har gjort att de tre paren nu är uttagna till, och kommer representera Sverige vid tävlingen i Kaohsiung i september i höst.
Totalt får WRRC skicka 18 par i Boogie Woogie och 24 par i Rock’n’Roll.

Tävlingens syfte är att samla alla discipliner som tillhör World DanceSport Federation och dess associerade medlemmar i en särskild händelse regelbundet var 2-3 år. Spelen ska främja danssporten över hela världen och visa på mångfalden av olika dansstilar. Andra danser som representeras är Hip-hop, Latin, Standard, Salsa, Rullstolsdans m.fl.

Mer information om tävlingen går att läsa här

• latin
  • rock 'n' roll