Ytterligare VM-medalj till svenska dansare

Under lördagskvällen dansade Pontus Persson och Isabella Gregorio till sig ett VM-silver i vuxenklassen på VM i Boogie Woogie. Det var parets femte VM-silver i ordningen. Totalt gjorde 36 par från tretton nationer upp i mästerskapet. Isabella och Pontus, som på hemmaplan tävlar för Borås Dansförening, fick i finalen följe av klubbkamraterna Jesper Boberg och Sara Victorin som slutade på femte plats.

Henric och Joanna Stillman från Mälardalens Dansklubb i Kolbäck slutade åtta, Pontus Spelmans och Lena Magnusson från L-A Danzers Ludvika slutade nia och Benjamin Österlund och Angelica Källström från Uppsala Bugg & Swing Society slutade på fjortonde plats.

Foto: Jochen Römling

• vm-silver