Ida gestaltar Ballerinan. Ur Ikoner, en utställning om att få finnas. Foto Emma Svensson

Nyhet -

”Ikoner – en utställning om att få finnas” visas mellan den 29 och 31 maj på Stockholms centralstation.

SJ ställer tillsammans med Fotografiska och Glada Hudik-teatern ut fotoutställningen Ikoner – en utställning om att få finnas, på Centralstationen i Stockholm den 29 – 31 maj.

NU är utställningen tillbaka i Stockholm!

Utställningen hittar du på Centralstationen i Stockholm mellan den 29 och 31 maj. Invigning den 29 maj klockan 11.30, och då bjuder vi något bubbligt och jordgubbar.

Genom 21 porträtt tar Glada Hudik-teaterns skådespelare sin plats i konsten, i samhället och i historien för alltid – en plats där de sällan eller aldrig tidigare fått synas.

Förutom att kolla på alla fantastiska fotografier kan du även passa på att sprida lite kärlek. Skriv din adress på en lapp och en glad hälsning på ett vykort. Efter utställningen drar vi slumpvis vykort och klistrar på adresserna. Det hela mynnar ut i att du får en härlig hälsning från någon du inte känner.

Som en del i SJ:s samarbete med Glada Hudik-teatern medverkar en av teaterns skådespelare, Niklas Hillberg, i SJs nya reklamfilmsserie. Vi får följa Niklas resa på väg till de stora scenerna där han spelar lejonet i den aktuella föreställningen Trollkarlen från Oz.