Emma Fransson i kcvartsfinal vid Europeiska Spelen. Kvartsfinalen fäktas kl 16.00.

Emma Fransson till kvartsfinal i Europeiska Spelen

Emma Fransson har tagit sig till kvartsfinal i Europeiska Spelen i Krakow. I kvartsfinalen som äger rum kl 16.00 möter hon ukrainskan Dshoan Feyibi Beshura. MAtchen kan följas via streaminglänk nedan.

Emma vann fem av sex matcher i poolen och var rankad tolva inför direktelimineringen. I 64-tablån besegrade hon Maia Guchmazova från Georgien i en hård match som gick till sudden death där Emma till slut stod som segrare. Därefter besegrade Emma finskan Outii Jakkola 15-10 och i åttondelen schweiziskan Aurore Favre 15-8.

För övriga svenskor var det lite blandade resultat. Emelie Mumm hade fyra segrar i poolen och besegrade rumänskan Bianca Benet 15-11 i 64-tablån. I 32-tablån mötte hon meriterade polska Renata Knapik-Miazga och förlorade 5-15.

Elvira Mårtensson. också med fyra segrar i poolen, ställdes mot den oberäkneliga unga turkiskan Aleyna Erturk och förlorade till slut en jämn match 13-15. Sophie Engdahl hade en tyngre dag och vann endast en match i poolen vilket inte räckte för att kvala in till direktelimineringen.

övriga svenska resultat damvärja Europeiska Spelen 2023

23. Emelie Mumm