Elfack bjuder på skjuts

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2013 14:54 CET

Elfack 2013 tar ett nytt grepp för att elbranschen inte skall missa årets event. Man bussar besökarna helt kostnadsfritt till mässan.

– vi är måna om våra besökare. De skall inte bara få en maximal upplevelse på mässan. Vi vill gärna underlätta för dem att komma till oss. Därför har vi satt in kostnadsfria bussar från Malmö, Växjö, Norrköping. Västerås, Karlstad och Jönköping med hemresa klockan 17.00, berättar projektledaren Ola Lundqvist.
Bussarna avgår klockan 6.00 (Jönköping 8.00) och ankomsten till mässan beräknas till mellan 9.00 - 10.00 oavsett avreseort.

Börja mässbesöket under resan
– Förhoppningsvis är det många som väljer det alternativet, säger Ola Lundqvist och påpekar också att bussresan i sig kan fungera som ett förlängt mässbesök.
– Man kan planera mässbesöket under resan och om man åker med kunder kan man även diskutera nyheter och eventuella affärer.

Miljövänligt
Elfack, som är en miljödiplomerad mässa vill också gärna göra en insats för miljön: Det är självklart bättre om mässbesökarna har möjlighet att åka tillsammans.
För dem som bor längre bort har mässan även förhandlat fram bra priser på både flyg och tåg. Den som bokar sina biljetter på Elfacks hemsida får 20 procents rabatt på tågresorna.

Elfackmässan anordnas på Svenska Mässan i Göteborg 13-17 maj 2013. Bussarna går på tisdag, onsdag och torsdag den 14-16 maj.

För information, kontakta:
Ola Lundqvist, mässansvarig Elfackmässan, tfn 031-708 82 45 eller e-post ola.lundqvist@svenskamassan.se. Besök Elfacks hemsida för mer information.

Svenska Mässan är idag en av Nordens effektivaste mötesplatser. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. Svenska Mässan äger och driver också Gothia Towers, ett av Nordens största hotell, samt en av Sveriges största restaurangverksamheter med bl a välrenommerade Heaven 23 och italienska Incontro.

Svenska Mässan har tillsammans med dotterbolag drygt 500 anställda, en omsättning på cirka 800 Mkr och generar årligen runt 2,2 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg. VD och koncernchef är Carin Kindbom.