Kunskap & Framtid 12 -14 november 2009 på Svenska Mässan

Kunskap & Framtid är en årligen återkommande mässa om utbildning och arbete. Målsättningen är att visa upp alla de möjligheter som finns till eftergymnasial utbildning samt kopplingen mellan utbildning och arbetsliv. Kunskap & Framtid vänder sig till alla från gymnasieåldern och uppåt.

På Kunskap & Framtid får eleverna svar på frågor om jobb, arbetsmarknad, studier, studieekonomi, studera som vuxen, utlandsstudier och karriärplanering.

Utställare på mässan är Högskolor/universitet, Folkhögskolor, Vuxenutbildning, Privata utbildningsanordnare, Kvalificerad yrkesutbildning, Utländska skolor, Förmedlare av utländska utbildningar. Arbetsgivare, Branschorganisationer, Myndigheter och förbund.

I "Nyfiken På" finns chansen att lyssna på korta, informativa seminarier som hålls av utställare. De ger svar på frågor kring utbildningar och skolor. Det krävs ingen förbokning och det är naturligtvis kostnadsfritt.

Mer information om Kunskap & Framtid finns på www.kunskapframtid.se

Press Centre är inte öppet under mässan, presskort kan hämtas i Informationen, Huvudentrén.
Välkomna!

Svenska Mässan
Informationsavdelningen

Annika Orgert Elisabeth Ohlsson

41294Göteborg. Besöksadress:MässansGata/Korsvägen.
Tel:031-7088000. Public Relations: 031-708 80 06, 031-708 80 07. Fax:031-708 84 60.
E-post:press@svenskamassan.sewww.svenskamassan.se

Svenska Mässan Stiftelse, Säte/Registered Office: Göteborg, Org.nr/Reg.No: 857201-2444

Svenska Mässan Gothia Towers är en av Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan Gothia Towers arrangerar och driver mässor, möten, hotell, restauranger, spa och en showarena. Varje år välkomnas drygt två miljoner besökare till mötesplatsen. Svenska Mässan Gothia Towers ägs av en privat, oberoende stiftelse, Svenska Mässan Stiftelse, som varje år genererar drygt 3,3 miljarder kronor i turistekonomiska effekter.

The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is one of Europe’s largest fully integrated meeting places with a unique city-centre location. The Group creates and hosts exhibitions, events, hotels, restaurants, spa and a theatre – everything under one roof. Around 2 million people are annually welcomed to the meeting place. The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is owned by a private, independent foundation; The Swedish Exhibition & Congress Centre Foundation, that generates over 3,3 billion SEK in tourism industry revenue yearly.