Nordens bästa reseföretag – alla kategorier - får pris på TUR-mässan

Fotbollsgalan har sin ”Guldboll”, Oscarsgalan delar ut pris till ”Årets film”.
Nu presenterar TUR-mässan, i samarbete med Resegeometri Nordic AB, ett pris till Nordens bästa reseföretag – alla kategorier.

Priset, The Northern Light, kommer att delas ut varje år under TUR-mässan i Göteborg, med start 2011.

Vinnaren utses med hjälp av Resegeometri Nordic ABs årliga varumärkesunderökning där affärsresekunder på Nordiska företag betygsätter flygbolag, hotell, hyrbilsföretag, affärsresebyråer och betalkortsföretag. Det företag som får högst sammanvägda rekommendationer vinner det mycket exklusiva priset.

Exklusivt pris
– The Northern Light är ett tungt vägande pris, 10 000 affärsresenärer har röstat fram den bästa leverantören i branschen. Det känns jättekul att dela ut det under TUR-mässan, säger Per Magnusson, mässansvarig på TUR 2011.

Det finns många bra reseföretag i Norden som förtjänar sin plats i Norrskenet, och det är på tiden att vi placerar dessa och vår region på kartan. Nordbor är ett mycket resande folk och det här gränsöverskridande priset hjälper branschen att bli starkare som en enhet, säger Jan Borg på Resegeometri Nordic AB.

Vinnaren avslöjas och presenteras och The Northern Light delas ut vid en ceremoni fredagen den 25 januari kl 15.30 i Resguidens monter. Prisutdelare är Joachim Vogel.

TUR är Skandinaviens ledande resemässa och arrangeras på Svenska Mässan i Göteborg sedan 1984. TUR 2011 äger rum 24-27 mars.

För förfrågningar välkommen att kontakta:
Per Magnusson, mässansvarig TUR 2011

Svenska Mässan Gothia Towers är en av Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan Gothia Towers arrangerar och driver mässor, möten, hotell, restauranger, spa och en showarena. Varje år välkomnas drygt två miljoner besökare till mötesplatsen. Svenska Mässan Gothia Towers ägs av en privat, oberoende stiftelse, Svenska Mässan Stiftelse, som varje år genererar drygt 3,3 miljarder kronor i turistekonomiska effekter.

The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is one of Europe’s largest fully integrated meeting places with a unique city-centre location. The Group creates and hosts exhibitions, events, hotels, restaurants, spa and a theatre – everything under one roof. Around 2 million people are annually welcomed to the meeting place. The Swedish Exhibition & Congress Centre Group is owned by a private, independent foundation; The Swedish Exhibition & Congress Centre Foundation, that generates over 3,3 billion SEK in tourism industry revenue yearly.