Ny mötesplats på Västkusten: Byggmässan – för hantverkaren i tiden!

Enkel, effektiv och upplevelserik, så beskriver Anki Fagerström, affärsansvarig på Svenska Mässan, den nya mötesplatsen Byggmässan.

– Det är ett helt nytt koncept som möter fackbesökarna när Byggmässan arrangeras för första gången, 12-13 mars 2015 på Svenska Mässan i Göteborg. Målet är att skapa en regional mötesplats för hantverkare, leverantörer, distributörer, säljare och inköpare.

På Byggmässan presenteras nyheter, produkter och tjänster som underlättar och effektiviserar hantverkarens vardag. Allt från verktyg, maskiner, tillbehörsutrustning, liftar, ställningar, lätta fordon med skräddarsydda inredningar, mobila tjänster, personlig skyddsutrustning till säkerhetslösningar på bygget.

De besökare mässan främst riktar sig till är byggentreprenörer, inköpare från byggföretag, rentalbranschen och hantverkare. Bara i regionen finns drygt 11 000 arbetsställen inom byggentreprenad och med ett växande behov av renoveringar och nybyggnationer finns goda framtidsutsikter för branschen.

Yrkestävlingen ”Bästa hantverkaren” arrangeras för första gången av tidningen DMH, Den Moderna Hantverkaren, i samband med mässan.
- Här kan fackbesökare delta, utmana kollegan eller hela arbetsplatsen. Det blir femkamp med olika handverktyg och vi har naturligtvis med säkerheten som en viktig aspekt i alla moment, berättar Anki Fagerström.

Att lära nytt skall vara kul, och det går som en röd tråd genom hela Byggmässan;
inspirerande föreläsningar och diskussioner med yrkesgrupper som knyter an till byggbranschen, exempelvis arkitekter, designers och inredare.

Addera till det experter på plats för att ge råd och tips inom försäkring, rotavdrag, hur man sammanställer offerter samt frågor kring juridik och ekonomi. Med andra ord allt en hantverkare i tiden har behov av.

- Vi satsar stort på upplevelser och aktiviteter i olika former, vi vill engagera och beröra, säger Anki. Räkna med en byggmässa där pulsen är hög!

Vill du veta mer?
Kontakta Anki Fagerström, affärsansvarig för Byggmässan på Svenska Mässan, tfn 031-708 82 37, e-post anki.fagerstrom@svenskamassan.se