Fortsatt stark efterfrågan på möten och konferenser

Sommaren var en stark försäljningsperiod för Svenska Möten. I augusti ökade försäljningen med hela 47 procent jämfört med samma månad förra året. Och ökningen ser ut att hålla i sig in på hösten.

Svenska Mötens innesäljchef Marianne Heidenberg kommenterar ökningen:
- Vi har haft en stor efterfrågan i sommar och hittills syns inga tecken på att konjunkturen håller på att mattas av. Den höga efterfrågan verkar hålla i sig och bokningsläget under årets sista kvartal är starkt.

Bokningar från avtalskunder ökar stadigt, men störst är ökningen bland nya kunder som aldrig tidigare använt Svenska Mötens tjänster.
– Att allt fler hittar till oss är ett kvitto på att vårt varumärke är starkt. Att vi ständigt arbetar med att utveckla och digitalisera våra tjänster, inte minst vårt självbokningsverktyg, spelar också in, säger Bibi Rydbacken, marknadschef på Svenska Möten.

Svenska Mötens självbokningsverktyg är en tjänst där kunder själva kan boka enklare möten och mindre konferenser online på webbsidan.
– Tidigare har i första hand personer som ligger i digital framkant använt verktyget, men nu ser vi att även större företag och statliga bolag inser fördelarna med att kunna skräddarsy sina möten, jämföra priser och boka online dygnet runt, säger Bibi Rydbacken.

För mer information, kontakta
Marianne Heidenberg, innesäljchef. marianne.heidenberg@svenskamoten.se t. 070-217 11 83
Bibi Rydbacken, marknadschef, bibi.rydbacken@svenskamoten.se t. 070-896 18 11

• svenska möten