​Jannis Norén Karas får utökad roll på Svenska Möten

Svenska Mötens medlemschef Jannis Norén Karas har fått en utökad roll inom organisationen. Den nya titeln är försäljnings- och affärsutvecklingschef och innebär ett övergripande ansvar över avdelningarna försäljning och medlemsservice.

- Jag är glad, stolt och ödmjuk inför mitt utökade uppdrag, säger Jannis. Det händer mycket på Svenska Möten och vi går från klarhet till klarhet. Samtidigt har vi många fler idéer att förverkliga och jag ser fram emot att vara med på den fortsatta resan tillsammans med mina kollegor.

Samtidigt pågår en rekryteringsprocess av en projektledare för att förstärka avdelningen medlemsservice. Medlemsservices uppdrag består i att främja, stärka och utveckla de cirka 140 medlemsanläggningar, som också äger Svenska Möten. Denna persons uppdrag kommer inkludera att hantera Svenska Mötens interna och externa möten, utbildningar och evenemang inklusive Svenska Mötens två senaste satsningar; Svenska Mötesakademin och M-mötesplatsen.

Svenska Mötesakademin syftar till att lyfta kunskapen hos organisationens medarbetare på anläggningarna inom allt från intäktsoptimering till marknadsföring. M – mötesplatsen är en satsning där Svenska Mötens kunder, medlemmar och partners den 5-6 maj 2020, kommer att mötas på ett kreativt och interaktivt sätt som tar mötessverige till nästa nivå.

Jannis anställdes som chef för medlemsservice 2016 och är en del av Svenska Mötens ledningsgrupp. Han tar över ansvaret för försäljning från Pontus Esbo, som valt att ta nästa steg i karriären.

För mer information, kontakta Jannis på tel. 073-981 00 77 eller via e-post jannis.karas@svenskamoten.se

Svenska Möten är experter på möten och hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Läs mer på www.svenskamoten.se