​Operakällaren är ny medlem i Svenska Möten

Operakällaren vid Kungsträdgården i centrala Stockholm blir medlemmar i Svenska Möten. – Operakällarens fina varumärke gör Svenska Möten till en ännu starkare aktör på mötesmarknaden och tar oss ytterligare ett steg närmare vårt mål att bli det självklara valet när man ska boka ett möte i Sverige, säger Svenska Mötens medlemschef Jannis Norén Karas.

Operakällarens läge, historia och tradition är unik i sitt slag och varumärket är välkänt för de flesta svenskar. Nyligen renoverades hela konferens- och bankettanläggningen och fick ny inredning och teknik. Nu erbjuds möten och konferenser av högsta klass för upp till 350 deltagare och banketter och events för upp till 1200 sittande gäster.

Måltiderna serveras under köksmästare och hovtraktör Stefano Catenaccis ledning. Den kulinariska upplevelsen på Operakällarens speglar dess långa och stolta tradition, samtidigt som den även möter de krav som ställs av dagens mötesarrangörer.

Operakällarens vd Abbe Ibrahim, kommenterar medlemskapet i Svenska Möten så här:

- Vi på Nobis-koncernen har länge haft ett fint samarbete med Svenska Möten som vi anser är den bästa aktören för möten. Vi är väldigt stolta över att ha tagit det samarbetet ännu ett steg genom att bli utvalda medlemmar.

För att bli utvald av Svenska Möten måste en anläggning möta en rad strikta medlemskriterier.

- För att säkerställa att alla våra anläggningar håller en hög klass har vi kvalitetsinspektioner som genomförs av externa kontrollanter. Dessutom har vi sedan 2010 krav på att alla anslutna anläggningar ska vara Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk, säger Jannis Norén Karas, medlemschef på Svenska Möten.

Operakällaren blev medlemmar i Svenska Möten den 1 oktober. Läs mer om anläggningen här >>

För mer information, kontakta Jannis Norén Karas, medlemschef Svenska Möten, jannis.karas@svenskamoten.setel. 070-286 78 04.Abbe Ibrahim, vd Operakällaren, abbe@operakallaren.setel. 08-6765818

• mötesanläggning
  • möten