​Ulfsunda Slott, Hesselby Slott och Rosersbergs Slottshotell nya medlemmar i Svenska Möten

Den 1 februari blir Ulfsunda Slott, Hesselby Slott och Rosersbergs Slottshotell medlemmar i Svenska Möten. Slotten ligger alla i Stockholmsområdet och ingår i Stockholm Meeting Selection. – Med dessa tre slott möter vi våra kunders behov av fler mötesplatser i Stockholmsområdet med högt ställda krav på kvalitet och miljöarbete, säger Jannis Norén Karas, medlemschef på Svenska Möten.

Totalt erbjuder de tre slotten 34 möteslokaler med plats för upp till 150 deltagare i den största lokalen. Det lokalerna har gemensamt är att de alla ligger i slottsmiljö, men där slutar likheterna. På Ulfsunda Slott står design och njutning med spa och champagneprovningar i fokus, på Hesselby Slott finns kärleken till musik ständigt närvarande (inte konstigt med tanke på att en av slottets delägare heter Tomas Ledin), medan pampiga Rosersbergs Slottshotell är det enda kungliga slott där privatpersoner kan bo och konferera.

Aktiviteterna som står till buds speglar de olika inriktningarna och sträcker sig från champagneprovning, spabesök, musikquiz och att bilda orkester tillsammans med kollegorna, till guidad visning av Rosersbergs Slotts kungliga paradvåning och provning av det egna, slottsbryggda ölet.

- Vi är mycket glada över att några av våra hotell blir en del av Svenska Möten och tror det kommer stärka både Svenska Mötens och vår position. Svenska Mötens högra krav på kvalité och miljö passar bra in i vår ambition att erbjuda förutsättningar för våra gäster att uppleva små och stora ögonblick av Livets Goda, säger Fredrik Utheim, vd på Stockholm Meeting Selection.

Ulfsunda Slott, Hesselby Slott och Rosersbergs Slottshotell blir medlemmar i Svenska Möten den 1 februari.

För mer information, kontakta
Jannis Norén Karas, medlemschef Svenska Möten,jannis.karas@svenskamoten.se tel. 070-286 78 04
Fredrik Utheim, vd Stockholm Meeting Selection, fredrik.utheim@meetingselection.se tel. 070-213 02 44

• rosersbergs slottshotell