Agriamiljonen stöttar ridsportens landslag

Agriamiljonen stöttar ridsportens landslag

- Elitsatsningen är en av flera viktiga delar i vårt engagemang för ridsporten. Ju bättre resultat Sveriges elitryttare gör på tävlingsbanorna, desto mer ökar intresset för ridsporten. Det ger ringar på vattnet och kommer hela hästsverige till del, säger Stefan Fur på Agria Djurförsäkring.

- Vår vision och vårt mål är att vara en av de ledande ridsportnationerna och med Agrias stöd kan vi göra den satsning som behövs för att komma väl förberedda till mästerskapen, säger Wiveka Lundh, sportchef på Svenska Ridsportförbundet.

I samarbetet mellan Agria och Ridsportförbundet ingår, förutom elitsatsningar, även tydliga satsningar för bredden.

Kontakt:
Stefan Fur, affärsområdeschef Häst Agria Djurförsäkring. 070-699 53 41