Ryttargalan är ridsporthögtiden som hyllar årets hjältar och höjdpunkter. Alla nominerade på ryttargalan.se

De är nominerade till Ryttargalan

Den 29 november hyllas årets hjältar och höjdpunkter under Ryttargalan på Grand Hôtel i Stockholm.
- För tredje året på raken summerar ridsporten ett guldår. Vi är otroligt stolta över våra sportsliga framgångar men också vår breda verksamhet som är i världsklass och en förutsättning för ridsportens guldera, säger Andrea Barth, Svenska Ridsportförbundets sportchef och juryns ordförande.

Årets gala är den 18:e i ordningen och samlar cirka 320 hästvänner i Vinterträdgården på Grand Hôtel. Konferencier för kvällen är Henrik Johnsson. Totalt delas 15 priskategorier ut. Alla nominerade till galan hittar du på ryttargalan.se

Sportkategorierna har tre nominerade och utses av Ryttargalans jury. Det gör också Årets hederspris.

Årets ridskola, Årets ridlärare, Årets ridskolehäst och Årets tränare som utses av Svenska Ridsportförbundets Ridskole- och Utbildningssektion (RUS) har inga nominerade. Vinnarna avslöjas i samband med galan.

Dressyrryttaren Patrik Kittel utser Årets kämpe och Tidningen Ridsport Årets komet.

Årets ridskolehäst som presenteras i samarbete med Stora Enso, är ett av galans populäraste priser med hundratals nomineringar. Under november kommer tio av dessa att lyftas i Svenska Ridsportförbundets kanaler.
­ - Vi utser en värdig vinnare, men priset är en hyllning till alla Sveriges fantastiska ridskolehästar, säger Maria Eriksson, ordförande i Svenska Ridsportförbundets Ridskole- och Utbildingssektion som lyfter tio finalister och en segrare.
- En trygg och bra ridskolehäst är ridskolans signum och bästa marknadsförare. Ridskolehästen är mångas bästa vän och fostrar även framtidens ledare och ryttarstjärnor.

Kom och fira med oss på Ryttargalan. Biljetter på tickster.com

Ryttargalan genomförs i samarbete med Folksam, Granngården, ATG, Stora Enso, Equitours samt Tidningen Ridsport.