Han sadlar om från fordonsindustrin till riktiga hästkrafter: Sten Mogard - ny generalsekreterare för Svenska Ridsportförbundet

En industriell entreprenör med hästintresse - så kan man kunna beskriva Svenska Ridsportförbundets nya generalsekreterare Sten Mogard. Redan den 2 oktober installerar han sig på kansliet i Strömsholm. Sten Mogard, 41-årig trebarnsfar från Vallentuna utanför Stockholm är entreprenör med 30 hästar hemma på gården på Torsholma. - Ridsporten har mängder med fantastiska värden som jag ser fram emot att få vara med att vidareutveckla, säger Sten. Just utvecklingsarbete är något han brinner för. Både utveckling av organisationer, produkter och människor. - Här tror jag att det finns flera exempel från näringslivet som ridsporten kan dra erfarenhet av, menar han. Och han borde veta. Sten Mogard har medverkat i utvecklingen av företag och startat egna, framför allt i Tyskland, Storbritannien och Estland. Sten Mogard är civilingenjör, fostrad i en miljö som underleverantör till fordonsbranschen. Här har han verkat både i linjebefattningar och projektbefattningar. Hästarna har kommit in i livet på senare år tack vare sambon Ulrika Lindén. Sedan år 2000 har de byggt upp ett stuteri med 30 hästar. - Sten har den kombination av hästerfarenhet och modernt ledarskap som vi letat efter. Vi är mycket glada att ha honom ombord och hoppas att han ska trivas i organisationen, säger Sven Tolling, Svenska Ridsportförbundets ordförande. För mer information, kontakta: Sten Mogard, 0709-79 56 50 Sven Tolling, 0304-532 40 Bild fri för publicering, foto Svenska Ridsportförbundet: http://www2.ridsport.se/files/{EC18761C-EA10-4DC8-927F-60615E4521D4}.jpg