Inbjudan till pressträff

Svenska Ridsportförbundet bjuder in till en digital pressträff med anledning av beslut om tävlingsstopp i Sverige under mars 2021.

>>Läs mer: Tillfälligt nationell tävlingsstopp

Beslutet är en försiktighetsåtgärd, och taget efter en stark rekommendation från internationella ridsportförbundet, FEI, och Svenska Ridsportförbundets förbundsveterinär. I dagsläget finns ingen utbredd smitta av EHV-1 i Sverige, men då både internationella och nationella tävlingar nu ställs in i Europa på grund av EHV-1 utbrottet finns, med ett ökat antal hemvändande hästar, en ökad risk för ett utbrott av EHV1-smitta även i Sverige

Tid: fredag 5 mars 13:00

Plats: Teams. Skicka intresseanmälan till Lotta Amnestål, lotta.amnestal@ridsport.se, så kommer inbjudan till mötet.

Deltar för Svenska Ridsportförbundet gör Ulf Brömster, ordförande, Annika Tjernström, generalsekreterare, Andrea Barth, verksamhetschef sport och tävling, Peter Kallings, förbundsveterinär.