Ridsport - Kalendarium vecka 14-15

Svenska Ridsportförbundet - Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare och hemsidor vecka 14-15
www.ridsport.se uppdateras resultaten för svenska ryttare kontinuerligt under tävlingshelgerna

Internationella tävlingar vecka 14
2-8 april Lanaken, Belgien CSI**/CSI***, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.zangersheide.com/nl/z-tour-inschrijven
Svenska ryttare: Henrik Ankarcrona, Angelica Augustsson, Emma Emanuelsson, Helena Holm, Elin Jansson, Joanna Johansson, Svante Johansson, Irma Karlsson, Mathilda Karlsson, Lizzie Kristiansson, Douglas Lindelöw, Anna Persson, Nicolina Savbäck, Ulrika Stenson, Malin Trollnäs
Maria Ekblad, Malin Stiernswärd, Johan Lundh, Angelie Von Essen

2-7 april Oliva, Spanien CSI**, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.metsp.es/
Svenska ryttare: Rolf-Göran Bengtsson, Peder Fredricson, Lisen Bratt Fredricson, Linda Heed, Antonia Andersson, Gabriel Andersson, Jessica Lewin, Annika Gustafsson, Maria Ingvarsson, Johanna Wallter, Isabell Bengtsson, Malin Sääf, Hannah Åkerblom, Alexandra Eriksson, Josefin Hansén, Kristin Nyberg, Albert Mårtensson, Linn Backlund, Henrik Lannér, Katarina Bork, Sofie Sigvardsson, Evelina Tovek

2-7 april Arezzo, Italien CSI***, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.arezzoequestriancentre.com/
Svenska ryttare: Jens Fredricson, Malin Sjögren, Elin Hultberg, Felicia Hultberg

5-7 april Barbizon, Frankrike CSI**, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.ecurie-bost.fr/
Svensk ryttare: Helena Bannér

Internationella tävlingar vecka 15
12-14 april Paris, Frankrike CSI*****/CSIU25, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.sauthermes.org/
Svenska ryttare
CSI*****: Rolf-Göran Bengtsson, Malin Baryard Johnsson
CSIU25: Stephanie Holmén, Josefin Ström

10-14 april Lummen, Belgien CSI***, internationell hoppning
Arrangörens hemsida: http://www.csiolummen.be/spring_tour_eng/index.php
Svenska ryttare: Niklas Arvidsson, Johan Lundh, Amanda Albinsson

12-14 april Moorsele, Belgien CSIPJ, internationell hoppning för ponny och juniorer
Arrangörens hemsida: http://www.zilverenspoor.com/
Svenska ryttare: Rebecca Hallberg Fischer, Maja Nyman, Olivia Weslien, Sofie Ekestubbe, Kajsa Karlsson, Stella Röhlcke, Kajsa Andreen, Antonia Pettersson Häggström, Axelina Pettersson Häggström, Philip Carey, Adam Carey

10-14 april Neuendorf, Schweiz CSIJYU25, internationell hoppning för ungdomar
Arrangörens hemsida: http://www.stall-melliger.ch/
Svensk ryttare: Alma Björklund

12-14 april Belton, Storbritannien CIC**/CIC***, internationell fälttävlan
Arrangörens hemsida: http://bede-events.com/
Svenska ryttare: Johan Lundin, Dag Albert, Ludwig Svennerstål, Ellen Svennerstål

14 april Bredeneek, Tyskland CIC**, internationell fälttävlan
Arrangörens hemsida: http://www.bredeneek-vielseitigkeit.de/#
Svenska ryttare: Hannes Melin, Sara Algotsson Ostholt, Christian Malmgren, Pontus Hugosson, Jonna Friman, Jeanette Odlander, Anna Nilsson, Therese Viklund, Frida Andersén, Louise Svensson Jähde, Christoffer Forsberg, Moa Kulle

12-14 april Geel, Belgien CVI***/CVIJ**, internationell voltige
Arrangörens hemsida: http://www.cvibelgium.com/
Svenska voltigörer
Team Svea CVI3*: Marie Li Korse, Natalie Brixland, Ella Filippa Velander, Ellen Jönsson, Paulina Svensson, Max Mårtensson, Emelie Hallberg
Individuella: Jasmine Jacobsen CVIJ2*, Eira Malmros Manfrinato CVIJ2*, Sandra Anderberg CVI3*

Nationella tävlingar vecka 14
5-7 april Sällskapet Segersta Sportryttare, nationell dressyr http://segersta.se/segersta-sportryttare/
5-7 april Laholmsortens Lantliga Ryttarförening, nationell hoppning http://www6.idrottonline.se/LaholmsortensLantligaRF-Ridsport/
5-7 april Ljungby Ridklubb, nationell hoppning för ponny och häst http://www6.idrottonline.se/LjungbyRK-Ridsport/
6-7 april Willands Ryttarförening, nationell dressyr http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=259221
6-7 april Högbo Ridklubb, nationell ponnydressyr http://www4.idrottonline.se/HogboRK-Ridsport/
7 april Örnsköldsviksortens Ryttarklubb, nationell körning för ponny och häst http://www.ryttarklubben.se/

AgriaAllsvenskan, Elitserien i hoppning
7 april Föreningen Mantorpsryttarna, nationell hoppning med AgriaAllsvenskan, Elitserien i hoppning, zon Mellersta omgång 2 http://www.mantorpsryttarna.com/

Ridsportallsvenskan, Division 1 hoppning
6-7 april Heby Ryttarförening, Ridsportallsvenskan Division 1 Östra, grupp 2 omgång 2 http://www.hebyrf.se/

Agria Ponnyallsvenskan hoppning
6 april Stora Wäsby Fältrittklubb, Ponnyallsvenskan zon Central omgång 1 http://www2.idrottonline.se/default.aspx?id=309986

Nationella tävlingar vecka 15
12-14 april Kungsbacka Ridklubb, nationell hoppning http://www3.idrottonline.se/KungsbackaRK-Ridsport/
13-14 april Trollhättans Fältrittklubb, nationell hoppning http://www2.idrottonline.se/default.aspx?id=229598
12-14 april Högbo Ridklubb, nationell dressyr http://www4.idrottonline.se/HogboRK-Ridsport/
14 april Föreningen Johannesbergskuskarna, nationell körning för ponny och häst http://www4.idrottonline.se/default.aspx?id=555647
14 april Örnsköldsviksortens Ryttarklubb, nationell körning för ponny och häst http://www.ryttarklubben.se/

AgriaAllsvenskan, Elitserien i hoppning
11-14 april Gävle Ryttarsällskap, nationell hoppning med AgriaAllsvenskan, Elitserien i hoppning, zon Norra omgång 2 http://www5.idrottonline.se/GavleRS-Ridsport/

Ridsportallsvenskan, Division 1 hoppning
12-14 april Ljunits-Herrestads Ryttarförening, Ridsportallsvenskan Division 1 Södra, grupp 1 omgång 2 http://www7.idrottonline.se/Ljunits-HerrestadsRF-Ridsport/
13-14 april Örebro Ryttarteam, Ridsportallsvenskan Division 1 Mellersta, grupp 1 omgång 2 http://www7.idrottonline.se/OrebroRyttarteamForeningen-Ridsport/
13-14 april Jönköpings Fältrittklubb, Ridsportallsvenskan Division 1 Mellersta, grupp 2 omgång 1 http://www.jonkopingsfaltrittklubb.se/

Agria Ponnyallsvenskan hoppning
13-14 april Jönköpings Fältrittklubb, Agria Ponnyallsvenskan zon Öst omgång 2 http://www.jonkopingsfaltrittklubb.se/