Fredrik Jönsson, Henrik Ankarcrona och Peder Fredricson. Foto: Lotta Brundin Gyllensten

Silvermedaljörerna hemma

På tisdagseftermiddagen landade halva silverlaget och förbundskapten Henrik Ankarcrona i Köpenhamn, hemma igen efter VM-äventyret.

Fredrik Jönsson och Peder Fredricson kom tillsammans med Henrik Ankarcrona.

Trion möttes på flygplatsen av bland andra Gunilla Fredriksson från förbundets styrelse med blommor, media och fans som passade på att ta selfies med medaljörerna.

I söndags avgjordes den individuella VM-finalen i hoppning, som slutade med en Fredrik Jönsson och Cold Play på en åttondeplats. Inte illa av en ryttare som red sitt senaste internationella mästerskap för 22 år sedan.
I fredags red Fredrik Jönsson hem VM-silver i nationstävlingen tillsammans med Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson och Henrik von Eckermann.

Läs mer om FEI World Equestrian Games i USA 11-23 september 2018

Henrik Ankarcrona