Startfältet klart till Stjärnornas hoppning

Startfältet klart till Stjärnornas hoppning

Nu är det klart vilka stjärnor som tar sig an utmaningen att lära sig rida i årets Stjärnornas hoppning.
Sju stjärnor tränar på hästryggen under sommaren och hösten för att sedan göra upp i en final där både resultatet på hoppbanan och stilen på hästryggen bedöms.

Finalen rids under Stockholm International Horse Show och årets deltagare inledde väg mot Ericsson Globe med ett ridläger i veckan.
I startfältet finns förra årets segrare, programledaren Rickard Olsson, och vinnaren av stilpriset, Sara Varga.
De får sällskap i stall och på banan av Sissela Benn, Ola Rapace, Ola Selmén, Zara Larsson och Magdalena Graaf.
Stjärnornas hoppning har under åren väckt ett bestående intresse för ridsport hos många av deltagarna som fortsatt rida och skaffat egen häst.

Nytt för i år är att uppladdningen och träningen inför finalen följs av TV-kameror och i höst visas stjärnornas uppladdning på SVT Barnkanalen.
Finalen i Stjärnornas hoppning avslutar som vanligt Stockholm International Horse Shows späckade tredagarstävling i Ericsson Globe.

Stockholm International Horse Show 28 november – 1 december 2013
www.stockholmhorseshow.com