Stor och liten mule mot mule i Västerås

Pressinformation från Häst 2007 Kunskapsdagar och Mässa i Västerås 2007-03-09 Stor och liten mule mot mule i Västerås Häst 2007 slog upp dörrarna för årets kunskapsmässa på fredagen. Nyfikna västeråsare och besökare från hela Sverige kom till Aros Congress Center för att lyssna på föredragshållare och gå på mässa. Häst 2007 är i huvudsak inriktad på hästkunskap i teorin och hästdoften vilar inte fullt lika tung över kongresshallen som är vanligt vid ett hästevenemang. Men två riktiga publikfavoriter fanns i varsin box på mässan - den 190 centimeter höga Herkules, shirehäst till rasen, och hans boxgranne, Patriot. Miniatyrhästen Patriot kommer under lördagen att koras till Sveriges minsta häst. Med sina blott 65 centimeter får han sträcka på nacken för att kunna se Herkules i ögat. Ceremonin äger rum 13:00 och båda hästarna kommer att finnas på mässan under lördagen då kunskapsdagarna fortsätter. Hela seminarieprogrammet och mer info finns på http://www.hastvasteras.se/start.htm. Pressansvariga Cina Seidefors, 073-964 20 01 och Lotta Amnestål 070-979 56 35. Bilder på Herkules och Patriot när de möttes utanför Aros Congress Center finns HÄR. Herkules ryttarinna heter Ankie Persson och de kommer från Västerås. Patriots ägare heter Pierre och Rickard Rundqvist, och är bröder från Lekeryd. Foto: Magnus Pehrsson