Svenska ryttarna uttagna till Falsterbo Horse Show

Under onsdagen presenterade förbundskapten Sylve Söderstrand vilka ryttare som ska representera Sverige vid de internationella hopptävlingarna under Falsterbo Horse Show den 7-10 juli.

Malin Baryard-Johnsson, Rolf-Göran Bengtsson, Angelica Augustsson, Peder Fredricson, Svante Johansson, Henrik von Eckermann, Lisen Bratt Fredricson, Jens Fredricson, Erika Lickhammer och Helena Persson är ryttarna som ska försvara de blågula färgerna på hemmaplan.
- Jag har tagit ut ryttarna utifrån de resultat de gjort från och med 1 april i år, säger Sylve Söderstrand.

Sylve Söderstrand har också börjat fundera på ett lag till nationshoppningen, FEI Nations Cup Top League, som rids under fredagen 8 juli. Efter att ha åkt ur toppligan förra året rider det svenska laget i år i ligan under toppligan, FEI Nations Cup Promotional League. Men som värdland tillåts Sverige att starta med ett lag i Falsterbo.
- Rolf-Göran Bengtsson blir stommen i laget tillsammans med Malin Baryard-Johnsson som ska rida H&M Tornesch. Sannolikt kommer också Angelica Augustsson att rida i laget, det är så det ser ut nu, säger Sylve Söderstrand.

Innan Falsterbo planeras en gemensam träning för de svenska ryttarna med landslagstränare Hans Horn. Plats och datum för träningen är ännu inte bestämt.