Efter en lyckad säsong har det blivit dags att presentera landslagstrupperna inför kommande träningsperiod. FOTO: SIMON HASTEGÅRD/BILDBYRÅN

Inbjudan: Presentation av längdlandslaget 2024/2025

Varmt välkomna till vårens presentation av längdlandslagets landslagstrupper 2024/2025, där vi kommer att presentera A-landslaget och Team BAUHAUS inför kommande säsong.

DATUM: 2 maj

PLATS: Östersund.

Presentationen kommer att hållas i Skidskytteförbundets lokaler, Östersunds Skidstadion.

Adress: Stadionvägen 7, våning 3, Mediahuset.
Ingång: Skidskytteförbundets huvudentré.

TID: 15.00

UPPLÄGG: Upplägget liknar det lagsläpp som hölls i Svenska Spels lokaler våren 2022 – alltså en öppen presskonferens/presentation där Svenska Skidförbundet presenterar (längd)landslagstrupperna. Expressen har exklusiv rätt att sända lagpresentationen, men all media är välkommen att delta, ställa frågor samt möjlighet till enskilda intervjuer med ledare och aktiva efter avslutad presentation.

PÅ PLATS:

• Anders Byström, landslagschef.
  • Vår ambition är att ha 1-6 aktiva från längd på plats. Exakt antal delges under kommande vecka.

SÄNDNING: Expressen har exklusiv rätt att sända lagpresentationen, men all media är välkommen att delta, ställa frågor samt möjlighet till enskilda intervjuer med aktiva och ledare efter avslutad presentation.

ANMÄLAN: Mejla er anmälan till astri.lindback@skidor.com.
Senast: Torsdag den 25 april, klockan 16.00

Tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

Astri Lindbäck, pressansvarig längd
E-post: astri.lindback@skidor.com